Gatugården Ekonomisk Förening

Telia Fiber

Varje fastighet har  ett inkommande fiberuttag. Detta kan sitta på olika ställen beroende på var man bestämt vid installationstillfället. Det ingår 2st digitalboxar, en switch, en router, kablar mm. Allt detta tillhör GEF och skall lämnas kvar vid flytt.

 

Vid fel på utrusning:

Om ni har fel på utrustningen som t.ex. ingen bild, störningar mm

  1. Dra ut strömkabeln till det första uttaget som ni ser på bilden.
  2. Vänta några minuter innan ni sätter i kontakten igen. Gör likadant med digitalboxen samtidigt.

Första uttag:

Fiber

 

 

Digitalbox:

 Digitalbox

  1. Om felet kvarstår hör med era grannar om de också har problem. Om så är fallet kontakta fastighetsskötaren eller styrelsen som felanmäler till Telia. Meddela även vilka fler som har problem.
  2. Om det endast är ni som har problem så kan någon av enheterna vara sönder. Om en box går sönder kontakta Telia support och säg att boxen är sönder så skickar de en ny,

Ni måste uppge er adress för att Telia skall kunna hitta er som kund.

 

Vid fel på fiberuttag enligt bild ovan så beror detta oftast på yttre åverkan. Vid dessa tillfällen är fastighetsägaren själv ersättningsskyldig.

Beställning av reparation av uttag sker av styrelsen eller fastighetsskötaren.

Extra uttag efter första uttag ansvarar fastighetsägaren för.

 

Felanmälan Telia:

Telia kundtjänst: 020-755 766

Telia support: 020-240 250

Hemsida: http://www.telia.se/privat/?cmpid=4001&s_kwcid=TC|13396|telia||S|b|6824573231

 

Öppet enligt nedan:

Vardagar: 10.00 - 19.00

Lördagar:  10.00 - 17.00

Söndagar: 11.00 - 17.00

 

Felanmälan GEF:

Kontakta i följande ordning:

Fastighetsskötare 031-562150

Ordförande Mats Arnkil 0722-267477